Reakce na univerzální televizní noviny

21.2.2013
V televizních novinách TV Nova 21.2.2013 byla reportáž o internetových obchodech, kde upozornili na podvodné jednání e-shopů, kdy dokonce 80% kontrolovaných neprošlo, což je informace dost zavádějící. Téměř to vypadalo, že byla reportáž taková nepovedená antireklama na nákup v e-shopech.

Z reportáže nepřímo vyplynulo, že 8 z 10 českých internetových obchodů svoje zákazníky podvádí a okrádá. Odbornice upozornila na řádné prověření e-shopu (možná myslela na www.heureka.cz), neplacení zboží předem (jasně, peníze do kapes a hurá do bezpečné hromadné dopravy nebo hypermarketu, kde si můžeme být jistí, že není žádný kapsář???) a další "vychytávky", abyste nic nekoupili.

Už víme, kolik milionů na pokutách úředníci uložili, ale je třeba možné, že se jednou bude vysílat reportáž o lidech, kteří si pro zábavu dělají objednávky pod smyšleným jménem, s neexistující adresou nebo telefonním číslem OOOOOOOOO a podobně. Možná bude někdy možnost zbytečné náklady někde uplatňovat a po někom chtít. V tuto chvíli to nejde, dodáme zboží a kdo není spokojený, tak ho může v určité lhůtě vrátit (většinou se domluvíme i na podstatně delší lhůtě) a požadovat i dopravné, pokud bylo k objednávce účtováno. My účtujeme za dobírku 99,- Kč při nákupu do 2000,- Kč, což je částka nižší, než ve skutečnosti platíme přepravcům. I za tuto "předraženou" sumu nás občas někdo "setře".

Od založení e-shopu v roce 2004, jsme nedostali žádnou platbu za zboží, které bychom nedodali. V roce 2004 jsme evidovali 1,1% plateb předem, v roce 2012 už je to přibližně 20% a podíl plateb předem u nás stále roste a podle hodnocení na www.heureka.cz vypadáme důvěryhodně. Ani nedodáváme jiné zboží než je v nabídce, protože tomu rozumíme a poznáme co je co. Specializujeme se na velmi úzký sortiment, který máme skladem. Co nemáme na skladě, to nemáme ani v nabídce.

Možná by se mohla nějaká reportáž zabývat lidmi, kteří na e-shopech opakovaně dělají objednávky na neexistující adresy, po ověření telefonicky se "nevinný" hlas diví a vymlouvá, lidmi, kteří vyžadují akční ceny i několik týdnů po skončení akce a všemožně vyhrožují, co všechno dokáží a koho znají nebo lidmi, kteří si díky anonymitě e-mailu dovolí psát věci, které by těžko někomu řekli do očí nebo se pod svoje slova podepsali svým jménem.

Vážení zákazníci, každý člověk je jiný, každý má jiné představy a požadavky.
My se snažíme maximálně vyhovět, ale jsou věci, které splnit nebo udělat nejdou. Jsou i pravidla, podle nichž by se měl chovat dodavatel, ale i spotřebitel. Bohužel nedodáme zboží, které není v nabídce nebo za jinou cenu, než je u výrobku uvedená, stejně jako nemůžeme uznat reklamaci v případě, že bylo zboží použito pro jiný účel nebo v přímém rozporu s návodem a běžnými zvyky.
Plníme věci a služby, které máme na e-shopu uvedené a vy za ně platíte. Bohužel se občas najde zákazník, který si nás plete s půjčovnou nádobí a zboží po zničení vrací v domnění, že je to běžné a dostane automaticky zpět peníze.

Ročně rozešleme několik desítek tisíc balíků, většinou doručíme zboží druhý pracovní den. V jednom nebo dvou případech se v roce 2012 stalo, že došlo zboží za 4-5 dní, což byla chyba přepravní společnosti, ale záporné ohodnocení jsme dostali v obou případech. Z těch ostatních, pevně věříme že spokojených, nás na heuréce hodnotí 20-25% a za celý rok 2012 jsme dostali i 8 poděkování e-mailem, jak rychle a bezvadně dodání proběhlo. To je počet, který nemá smysl procentuálně vůbec vyčíslovat, ale moc za to děkujeme.

Některá poděkování zveřejníme, samozřejmě se svolením autorů.

Tým na panvicky.cz


Seznam aktualit